Vanliga Frågor     

Om ni kommer och bor hos oss har ni säkert lite frågor, här har vi sammanställt de vanligaste frågorna. 

Q. Vilken tid är incheck & utcheck? 
A. Incheck är från kl15.00, utcheck kl12:00. 

Q. Har ni rökfria rum?
A. Hela hotellet är rökfritt. 

Q. Har ni wifi?
A. Vi erbjuder alla våra gäster gratis wifi.

Q. Har ni ett gym på hotellet? 
 A. Ja! Alla våra hotellgäster har fri tillgång till vårt gym. Gymmet är öppet alla dagar 07.00-22.00. 

Q. Har ni ett business center för gästerna?
 A. Nej, dock hjälper vi er gärna skriva ut i receptionen. 

Q. Har ni SPA? 
A. Ja! Alla våra hotellgäster har fri tillgång till vårt SPA. För mer information, se här. Vårt SPA har öppet alla dagar 09.00-22.00. Önskar ni boka behandling gör ni det här. 

Q. Hur hittar jag hotellet? 
A. Vänligen se sidan hitta hit. 

Q. Erbjuder ni transport till och från flygplatsen? 
A. Nej, däremot hjälper vi er gärna boka taxi. 

Q. Har ni parkeringsgarage?
A. Ja, i samma byggnad som hotellet. I receptionen säljer vi en parkeringsbiljett för 155kr per dygn. Vänligen notera att parkering gäller i mån av plats.

Q. Har ni extrasängar?
A. I våra minisviter kan ni bo upp till fyra personer. För vuxna tillkommer en kostnad på 250kr per person. Barn upp till 4 år sover gratis. 

Q. Jag har bokat via tredjepart och behöver ändra min bokning, hur gör jag detta? 
A. Dessvärre måste ändringar ske via bokningssidan. Har ni bokat via Best Western eller direkt till hotellet kan vi självfallet ändra er bokning förutsatt att bokningsreglerna tillåter detta. 

Q. Har ni någon åldersgräns? 
A. Vi har 18 års åldersgräns. Vid vissa tillfällen kan detta variera, bäst är att ringa receptionen för att dubbelkolla. 

Q. Vad har ni för avbokningsregler?
A. När du bokat hos oss måste du avboka din bokning senast 24 timmar innan ankomst. Vänligen notera att paketbokningar, gruppbokningar och andra specialerbjudanden ofta har specifika avbokningsregler. 

Q. Vilka betalsätt accepterar ni?
A. Vi accepterar kortbetalningar och kan ta emot de flesta korttyper. Dessvärre tar vi ej längre emot kontanter. Önskar ni fakturera, vänligen mejla fullständigt faktureringsunderlag till info@hotellsavoy.se innan ankomst.

Q. När måste jag betala? 
A. Vi tar alltid betalt vid ankomst, om inte annat anges. 
 
Q. Har ni rum anpassade för rörelsehindrade? 
A.  Ja, ett av våra rum är anpassade. Vi har även ett rum för personer med hörselnedsättning. Vänligen kontakta receptionen för bokning. 

Q. Jag har en fråga angående min nota, vart vänder jag mig? 
A. Vänligen kontakta receptionen. 

Q. Tillåter ni att man tar med husdjur? 
A. Ja, vårt hotell är husdjursvänligt. Vänligen notera att det tillkommer en kostnad på 200kr per natt och antal husdjur. OBS! Gäller endast standardrum och vi har ett begränsat antal djurrum så vänligen kontakta receptionen för bokning.

Q. Har ni allergivänliga rum? 
A. Nej, några av våra rum är allergivänliga. 

Q. Vad är er integritetspolicy?
A. Vi följer Best Western Internationals integritetspolicy, för mer information klicka här. 
Information angående Coronaviruset
Vi bryr oss om er och vår omvärld! Utifrån rådande läge med spridningen av covid-19 (coronaviruset) följer vi noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppmuntrar både gäster och personal att följa de allmänna råden för att minska risken för spridning. Vår verksamhet fortsätter att hålla öppet som vanligt och vi kommunicerar ut eventuella ändringar via vår facebook. 

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2020 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.